چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حسینیه مقاومت

حوزه/ به منظور ترویج و تثبیت سنت های عاشورایی و آیینی استان و تقدیر از پیرغلامان و موثرین سنت های عاشورایی رویداد «بوشهر حسینیه مقاومت» برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حجت‌الاسلام محمد قادری مدیرکل تبلیغات اسلامی، صالح رحیمی فرماندار بوشهر و ارکان و خادمین هیئات مذهبی این استان، رویداد «بوشهر حسینیه مقاومت» امروز در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در این مراسم در سخنانی بر لزوم بهره‌مندی هیئات مذهبی و عزاداران حضرت امام حسین (علیه‌السلام) از معارف حسینی اظهار داشت: کلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خورشید حقیقت نمای اسلام ناب محمدی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مورد توجه قرار گرفتن سبک زندگی حسینی در کنار عزاداری‌ها شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز ترویج و تثبیت سنن عاشورایی و آیینی استان بوشهر در پهنه جنوب کشور و تقدیر از پیرغلامان و مؤثرین سنن عاشورایی را از هداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قادری ادامه داد: رویداد بوشهر، حسینیه مقاومت با اجتماع ارکان هیئت و خادمین هیئات استان دارالحماسه بوشهر در حال برگزاری است و بناست از این عزم و هم عهدی در عرصه تبلیغ معارف اباعبدالله (ع) تجلیل شود.

تلاوت کلام الله مجید توسط محمد جماله، از قاریان استان بوشهر، اجرای مراسم روضه‌خوانی توسط حجت‌الاسلام حاجی زاده اجرای مراسم سنج و دمام زنی، اجرای نوحه پامنبری با عنوان « مطبخ خولی» توسط گروه نوحه سرایان روستای چاوشی شهرستان دشتی، سخنرانی مصطفی ساعدی، مسئول نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان و از بخش‌های مختلف این رویداد بود.

گفتنی است، در خاتمه‌ این مراسم از 72 نفر از مسئولان هیئات مذهبی، فعالان مساجد، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و مبلغین و مبلغات استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha